// Ritar ut texten "Hello World" på x-position 100 och y-position 50,// med text i storlek 20 och med orange färg.Raylib.DrawText("Hello World",100,50,20,Color.ORANGE);
LoadFont()
Laddar in en typsnittsfil (ttf eller otf-format)
Font f1 =Raylib.LoadFont(@"Metrophobic.ttf");
LoadFontEx()
Laddar in en typsnittsfil (ttf eller otf-format) med extra parametrar
// Ladda in typsnittsfilen Lato-Regular.ttf, i storleken 36.// Vi anger null eftersom vi inte vill ange exakt vilka tecken som ska laddas in.// VI anger -1 eftersom vi inte vill ange ett maxantal tecken att ladda in.Font f2 =Raylib.LoadFontEx(@"Lato-Regular.ttf",36,null,-1);
DrawTextEx()
Mer avancerad variant av DrawText, som använder Vector2 för positionering och tillåter att man anger typsnitt. Kräver att man lagt in using System.Numerics; högst upp.
// Ritar ut texten "Hello" på x- position 20 och y-position 15,// i storlek 40, utan något extra mellanrum mellan bokstäverna, med svart färg.Raylib.DrawTextEx(f1,"Hello",newVector2(20,15),40,0,Color.BLACK);